Пеня за несвоєчасну оплату

Facebook icon
Twitter icon
Viber icon
Telegram icon
Пеня за несвоєчасну оплату

09 листопада 2017 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII.

10 грудня 2017 року зазначений Закон набрав чинності.

З 01 травня 2019 року Закон України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII введено в дію в повному обсязі.

Відповідно до норм п. 10 ч. 2, п. 2 ч. 4 ст. 7, ч.1 ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII споживач зобов’язаний сплачувати пеню у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги.

У разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню у розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.

Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.

Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.

Пунктом 3 р. VI Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII встановлено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом. Такі договори мають бути укладені між споживачами та виконавцями комунальних послуг протягом одного року з дати введення в дію цього Закону. У разі якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.

Пунктом 5 ч. 1, п. 9 ч. 3 ст. 8, абз 4 ч. 4 ст. 13 абз. 1 ч. 4 ст. 26, ч. 3 ст. 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII також встановлено, що Виконавець комунальної послуги має право припинити/зупинити надання комунальних послуг у разі їх несплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, встановлені законом та договором, крім випадків, коли якість та/або кількість таких послуг не відповідають умовам договору. Управитель багатоквартирного будинку має право у випадках та порядку, передбачених договором, припинити/призупинити надання послуг у разі їх несплати або оплати не в повному обсязі. Необґрунтована відмова споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає договір в інтересах споживача) від укладання договору є підставою для припинення в односторонньому порядку виконавцем надання відповідної комунальної послуги такому споживачу. Виконавець комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу електричної енергії та природного газу) має право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу незалежно від обраної моделі організації договірних відносин у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Таке попередження надсилається споживачу не раніше наступного робочого дня після спливу граничного строку оплати комунальної послуги, визначеного законодавством та/або договором про надання відповідної комунальної послуги. Відмова споживача надати доступ виконавцю комунальної послуги до належних споживачу приміщень у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, є підставою для припинення надання споживачеві відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги відновлюється.

Таким чином виконавцям послуг надано право нараховувати пеню за несвоєчасну оплату наданих послуг та припиняти (обмежувати) надання послуги при наявності заборгованості.